Trafikksikker barnehage

Trafikksikkerhetsplan for Trollskogen barnehage er utviklet i tråd med Balsfjord kommunes tiltak om «trafikksikker kommune».

Trollskogen barnehage har laget egen plan for hvordan vi arbeider med trafikksikkerhet i barnehagen. Trafikksikkerhetsplanen inneholder sikkerhetstiltak på parkeringsplassen, trafikksikkerhet på tur, instrukser ved bruk av buss eller bil og trafikkopplæring hos de eldste barna.

Planen har også fokus på at personalet og de eldste barna er gode rollemodeller. Trollskogen barnehage er medlem i Trygg Trafikk, og vi bruker deres undervisningsmateriell om bilbeltedyret Tarkus som en del av det pedagogiske arbeidet.Hver høst har vi ekstra fokus på HMS og trafikk.

Samarbeidsutvalget i Trollskogen barnehage har utarbeidet egne trafikksikkerhetspunkter. Foreldrerepresentantene informerer hver høst om disse. Det er viktig at alle foreldre leser denne planen som ligger på hjemmesiden vår.